29 februarie, 2012

Recenzie Pe jumatate Moarta - Kim Harrison

http://www.grupulcorint.ro/magazin/images/detailed/Pe-jumatate-moarta.jpg"I'm alone, on my own, and that's all I know
I'll be strong, I'll be wrong, oh but life goes on

I'm just a girl, trying to find a place in
This world"

Exact la aceasta melodie m-am gandit in momentele in care citeam cartea. "Pe jumatate moarta " nu a fost o carte extraordinara, una din acele carti pe care le citesti once in a lifetime, dar a fost cu siguranta o lectura relaxanta, interesanta, o carte frumoasa despre cat de greu este sa ramai normala cand totul iti este impotriva.
Sincer, la aceasta carte initial m-a atras coperta. Dupa ce am vazut-o, frumos crionata in gri si roz, peisaj la care se adauga tipa frezata cu unghii negre, deja imi facusem o anumita imagine despre protagonista siiii..de aceasta data s-a adeverit. Stiti ca de foarte multe ori persoana de pe coperta nu are absolut nicio legatura cu cea din interiorul cartii, nu?Ma bucur ca nu a fost si cazul acestei carti totusi.
Fiind primul volum al seriei m-am asteptat sa nu fie plin de actuine, sa fie mai mult intriga a ceea ce va urma in volumele viitoare. "Pe jumatate moarta" prezinta povestea adolescentei Madison dupa care moartea vine mai repede decat era planificat. Intr-o incercare disperata de a-si salva viata, ea smulge de la gatul criminalului o amuleta si se trezeste moarta..dar nu prea..Amuleta ii ofera iluzia unui corp, dar este asta destul? Si oare spintecatorul o lasa atat de usor sa plece cu amuleta sa?
Madison se trezeste pe jumatate moarta intr-o lume in care nu-si mai gaseste locul, o lume careia nu ii mai apartine. Cum dintotdeauna a fost diferita, menita sa iasa in evidenta, cum va reusi ea acum sa se integreze, prinsa pe pamant intre ingeri si spintecatori, in jocul dintre cronometrorul luminii si cel al intunericului. Cam greu sa ramai normala in asa conditii nu?
Din fericire, protagonista nu este nevoita sa duca batalia pe cont propriu, fiindca se imprieteneste cu Josh, care de altfel devine tinta lui Kairos,( cronometrorul intunericului si totodata cel ce a omorat-o pe Madison), cu Grace, un inger pazitor si cu Barnabas un spintecator al luminii.
Pericolele nu ocolesc nici aceasta carte si, desi volumul nu exceleaza la capitolul actiune, putinele momente tensionate ( lupteeee ) sunt extrem de binevenite, fiindca scot povestea din rutina. Nu pot nega faptul ca nu au fost anumite parti mai putin interesante, in care nu se prea intampla nimic spectaculos, dar nu au fost destul de multe incat sa ma faca sa las cartea jos, fiindca scriitoarea a stiut tot timpul cum sa isi tina cititorii aproape.
Un aspect ce mi-a placut la acest inceput de serie a fost faptul ca nu s-a mai pus accent pe "fata draguta se cupleaza cu baiat dragut", cartea neavand parte de prea mult cand vine vorba de romance. Presimt ca va fi ceva intre Madison si Josh, poate scriitorea il va baga si pe Barnabas in peisaj pentru a avea un triunghi amoros, dar nu inca. Mi-a placut felul in care lucrurile sunt luate usor, cei doi trecand mai intai prin stadiul de prieteni.