29 septembrie, 2015

Recenzie "Tronul de Clestar" de Sarah J. Maas

Cartea mi-a fost oferita de Diverta pentru recenzie si poate fi gasita pentru comanda aici. Momentan este la 35% reducere, deci o oferta destul de buna. Multumesc celor de la Diverta pentru carte.

Despre autoare: Sarah J. Maas este o tanara scriitoare debutanta in varsta de 25 de ani, care a  studiat scrierea creativa la Hamilton College din California. Este pasionata de legende si povesti, de balet si de filmele Disney.
Seria ei de succes, Tronul de Clestar, a aparut la Editura Rao in 2013. Pana acum la noi in tara au fost publicate doar primele doua volume. De curand am aflat vestea ca seria va fi ecranizata pe viitor, de aceeasi companie care a produs si Gray's Anatomy.

Rezumat: O inima de gheata. O vointa de fier. Faceti cunostinta cu asasina.  Faceti cunostinta cu Celaena Sardothien. Fumoasa. Ucigatoare. Cu un destin maret.

In intunecatele si mizerabilele ocne din Endovier o fata de optsprezece ani isi ispaseste o condamnare pe viata. Ea este o asasina, cea mai buna din breasla ei, dar a facut o greseala fatala. S-a lasat prinsa. Tanarul capitan Westfall ii ofera o iesire: libertatea in schimbul unui urias sacrificiu. Celaena trebuie sa-l reprezinte pe print intr-o competitie pana la moarte - luptand cu cei mai talentati hoti si asasini ai tarii. Indiferent daca ramane in viata sau moare, Celaena va fi libera. Indiferent daca castiga sau pierde, ea isi va descoperi adevaratul destin. Dar va putea sa se inmoaie inima ei de asasin?
Recenzie: Imi doresc de foarte mult timp sa citesc aceasta serie. Cand am vazut cartea pe un raft, m-am gandit ca acum este momentul. Sa incepem cu coperta. Pe mine ma incanta mai mult supracoperta decat coperta initiala. De ce? Coperta initiala era mult mai ambigua. Nu transmitea prea multe. Suoracoperta ne prezinta asasina in toata splendoarea ei si are votul meu.
Cred ca am spus in nenumarate randuri cat de fascinata sunt de cartile cu femei independente, puternice, care supravietuiesc ori fac legea intr-o lume a barbatilor. Celaena Sardothien este genul asta de femeie. Personajul intruchipeaza cea mai faimoasa asasina a acelei lumi, o femeie invatata sa faca parte oricarei provocari. In urma unei tradari ajunge in ocnele din Endovier unde viata este departe de a fi usoara. Viata Celaenei se schimba la radical din momentul in care ajunge acolo, tratata ca o sclava, biciuita, nevoita sa ia masuri extreme pentru a se asigura ca supravietuieste inca o zi.
Soarta ii este schimbata la 180 de grade in momentul in care capitanulChaol Westfall ii ofera o salvare. Un campionat, un fel de "hunger games" al acelor vremuri in care un numar de oameni apropiati regelui aleg cate un campion. Acestia vor trece printr-o serie de teste, iar in final unul singur va ajunge Campionul Regelui din Adarlan. Desigur, denumirea de campionul regelui este o alta varianta a "asasinul regelui". Cum majoritatea celor alesi erau asemenea Celaenei, sclavi supusi la torturi zilnice, posibilitatea castigarii acestui concurs suna mai bine decat inca o zi de chinuri groaznice.
Celaena ajunge la Castelul de Clestar, locul unde va avea loc competitia si este nevoie sa faca fata tuturor provocarilor de acolo. Nu poate avea incredere in nimeni si totusi... cativa oameni isi fac drum spre inima ei. Avem parte de un triunghi amoros, Celaena-Chaol-Dorian, care nu este destul dezvoltat. Cartea se concentreaza mai mult pe actiune, pe povestea Celaenei, decat pe viata ei sentimentala si din punctul meu de vedere, are multe bile albe pentru asta. Nu am un preferat, dintre cei doi, pentru ca nu am ajuns sa ii cunosc destul de bine incat sa fac o alegere, nu au fost destul prezentati. Vom vedea pe parcurs daca protagonista va fi mai atrasa de fiul regelui sau de capitanul garzii regale.
"
Va spuneam va Celaena va trebui sa faca fata noilor provocari de la castel. Probele concursului vor fi din cele mai variate, tir cu arcul, escaladari, dueluri, testare de otravuri, pentru ca intr-un final sa se aleaga 4 persoane, iar in urma a trei dueluri...Campionul Regelui. Protagonista noastra, singura femeie din competitie, nu isi va folosi numele real, pentru toti ceilalti va fi Lady Lilian, o inofensiva hoata de bijuterii, tocmai pentru a nu fi recunoscuta de ceilalti si a nu fi vazuta ca o competitie la adevarata ei valoare. Totusi, competitia nu este singura ei problema pentru ca, deodata, concurentii incep sa fie gasiti morti prin castel, iar Celaena realizeaza ca niciunul dintre ei nu este in siguranta. Cineva ucide concurentii si nimeni nu stie cine va fi urmatorul.
Mi-a placut tare mult introducerea unor elemente fantasy in aceasta poveste si am un sentiment ca pe parcursul seriei va fi aprofundata din ce in ce mai mult ideea de fantasy. Magia este considerata disparuta in Adarlan, este interzisa, iar practicantii ei au disparut sau au fost ucisi de Rege. Evident, lucrurile nu stau chiar asa, iar pana la final veti fi surprinsi sa descoperiti nu doar ca magia exista, dar cate personane sunt constiente de puterile ei.
Imi doresc ca in urmatoarea carte sa aflu mai multe despre trecutul Celaenei. In primul volum apar doar franturi care ne dau de inteles ca ea nu ar fi doar o persoana oarecare crescuta de un asasin celebru, ci ar fi urmasa unor persoane de rand inalt. A unui rege, poate? Nu am vrut sa caut mai multe detalii despre asta pe net pentru ca mi-as fi oferit un spoiler minunat singura.
Cu siguranta lucrurile nu vor ramane asa si de-a lungul cartilor urmatoare vom asista la o rebeliune, un razboi in care Regele Adarlanului va fi detronat. Sunt curioasa cu care dintre cei doi baieti va ramane protagonista. Dorian este baiatul de poveste, tipul perfect, dar cumva Chaol i s-ar potrivi ca atitudine, duritate.
Mi-a placut cartea, mi-a placut imbinarea dintre fragmentele lejere, lente si cele pline de actiune, conturarea personajelor, desi mi-as fi dorit sa aflu mai multe despre unele dintre ele, si nu in ultimul rand stilul de a scrie al autoarei. Totusi..cel mai mult mi-a placut ca "Tronul de clestar" nu este o poveste de iubire despre cum o asasina isi gaseste printul, ci este povestea unei vieti, o vedem pe Celaena dezvoltandu-se, aflam cat de complex este personajul si sper ca acest aspect sa nu se schimbe pe parcursul seriei.
Data aparitiei: Septembrie 2013
Traducator: Cristina Barbu
Tip coperta: Brosata