06 decembrie, 2011

Recenzie Orasul Oaselor - Cassandra Claire

http://thesearchforsomethingmore.files.wordpress.com/2011/02/cop-orasul-oaselor1.jpg
Rezumat
Clary Fray, o fata de cincisprezece ani, are darul Vederii... un dar pe care ceilalti oameni nu-l au. Ea vede vampiri, varcolaci, zane, demoni si alte creaturi care populeaza Lumea din Umbra.
In Orasul Oaselor, cartea intai din seria Instrumente mortale, mama lui Clary, Jocelyn, dispare si ea insasi e atacata de un demon – un ravener inspaimantator. Astfel, tanara ajunge sa-i cunoasca pe vanatorii de umbre, razboinici a caror misiune este sa-i apere pe oameni de demoni si sa-i controleze pe vampiri si varcolaci.
De asemenea, Clary il intalneste pe Jace, un tanar fermecator, si, impreuna cu el, incearca sa dezlege nenumaratele taine ale Lumii din Umbra. Cine a rapit-o pe Jocelyn? Unde se afla Pocalul Mortal si ce puteri are acesta? Cine l-a transformat pe Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, in sobolan si cum poate fi desfacuta vraja? Cum a reusit Clary sa dobandeasca dintr-odata Vederea? De ce sunt demonii interesati de o mundana oarecare?
Nu in ultimul rand, Clary incearca sa-si inteleaga propriile sentimente – in ce relatie se afla ea de fapt cu Jace si Simon?
Un roman urban fantasy pentru tineri de toate varstele cu, o actiune plina de suspans, ritm alert, imaginatie si originalitate!

Parerea mea

         Orasul Oaselor..o carte care mie mi-a placut extrem de mult. M-a prins in mrejele ei inca de la prima pagina si m-a facut sa o citesc fila cu fila cu sufletul la gura. Avem parte de tipica poveste de dragoste dintre doi adolescenti, intr-o lume si in imprejurari atipice. Daca in toate majoritatea cartilor intalnim obisnuita relatie fata-baiat, aici totul este diferit..si imi veti da cu siguranta dreptate. Totul se datoreaza impresionantei imaginatii a autoarei.
         Cartea incepe prin prezentarea personajului principal, adolecenta Clary, o fata normala de 15 ani. Ehh..toate sunt normale pana la proba contrara. Ruperea de realitate are loc din primele pagini ale cartii cand, aflata impreuna cu cel mai bun prieten al ei Simon in clubul Pandemonium, este martora unei crime. Ce este si mai ciudat? Criminalii sunt 3 adolescenti cu desene ciudate pe corp.
          Astfel Clary afla de existenta unei alte lumi, o lume in care toate creaturile mitice sunt reale si nu personaje intalnite in povesti. Imi place si felul in care scriitoarea il introduce in peisaj pe Jace, ne face sa salivam dupa el, dupa relatia lui cu Clary, ca apoi sa ne zica.."nuu nu merge..sunt rude"
          Dar acum sa le luam pe bucati. Jace..yummy yummy Jace. Este probabil unul dintre personajele mele masculine preferate. Frumos, superb chiar, inteligent, sarcastic, ironic, sincer..poate prea sincer uneori, puternic si nu in ultimul raaand Vanator de Umbre. Totul suna asa irezistibil, nu? Pare un bad boy autentic, genul care nu e interesat de nimeni si nimic, daaar ca in orice poveste buna, totul e doar o masca pentru a ascunde sufletul sau torturat.
          Relatia Jace-Clary? Sa spun doar atat..citeam si citeam si gandeam "sarutati-va odataaa" . Si exact cand credeam ca toate sunt bune si frumoase, cei doi vor ramane impreuna si fericiti ,iar  eu ma voi bucura de un frumos happy endind aflu vestea soc. Nici nu stiu daca sa va spun si voua sau nu. Cei care au citit stiu la ce ma refer. Off..abia astept urmatorul volum si sper ca macar atunci sa am parte de mult doritul sfarsit fericit.
          Actiunea a fost rapida, dinamica, interesanta si m-a "tinut in priza" . Intr-un moment esti in club, apoi te trezesti atacat in apartamentul lui Clary, dupa in cuibul unor vampiri. Cam asa e toata actiunea. Nu te lasa sa te plictisesti, te face sa vrei sa citesti in contiunare, sa afli pe ce cai se hotaraste autoarea sa ii conduca pe Jace si Clary.
          Un alt plus pe care seria il primeste de la mine este pentru umor. Replicile personajelor, uneori pline de sarcasm au rolul de a detensiona actiunea, de a pune un zambet pe buzele cititorilor. Si cui nu-i place un vanator de umbre sarcastic?
          Sfatul meu pentru voi..nu ratati cartea:)

Nota : 5/5

Detalii: - 

An aparitie: 2011
Autor: Cassandra Clare
Categoria: Literatura Fantasy
Editura: LEDA

Nr. pagini: 480



Movie: Orasul Oaselor va fi transformat si in film. Clary va fi interpretata de Lilli Collins iar Jace de Jamie
Campbell

10 comentarii:

Anonim spunea...

Deci iubesc seria asta.Una dintre favoritele mele^^^

C.L.M. spunea...

=p~

JustLaugh spunea...

ce recenziee:X:X...si seria e superbaa!!!..iar prima carte abia am lasat-o din mana pana nu am terminat-o :D Cassandra Clare chiar e o scriitoare extraordinara!!

Anonim spunea...

O carte SUUUPEEER!!! Mai ales ca anul viitor apare si filmul! :x Deabia astept! :D

Alexandra Ioana spunea...

o serie despre care am auzit numai lucruri minunate si bune,eu nu am citit.o,insa mi-as dori-o foarte mult,si am auzit ca la anu va fi film,si abiasteptam cu totii:>,va fi un an plin cu siguranta;;)

Alexandra Ioana spunea...

abiastept sa apara filmu:X,eu o sa ma duc si vreau sa ma duc si la gazda de stephenie meyer,deoarece joaca actorul meu favorit:max irons:">

Claudia spunea...

Toata seria este superba.........abia astept sa apara filmul

Unknown spunea...

nici pe asta nu am citit-o inca desi o am astept sa termin intai printul mecanic

JustLaugh spunea...

uuuu ce bine arata Jace in poza:)). Ador subiectul seriei..si repet a suta oara Abia astept sa vad film!!!:))

Andreea Ilie spunea...

sunt o mare fana a acestei serii:D abia astept sa vad filmul