01 februarie, 2013

Recenzie Sacrificiul - Anna Carey



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhVQ_N-yxqlCM8sL33NkV2QgXRUXrq90VWaJ4egsuGelU5zSyL73xaFqkHoRyIFkaPq6ToJQ1smje5HH8w1SIcmY_MJeD3dfO05meLT8S55eEIjqgvZ9KAGaIGOYhzQeZqNmklS6r2Kpkrb/s640/533285_4129155864184_677230334_n.jpgREZUMAT

Pentru prima oară de când a evadat de la Şcoală, Eve şi-a găsit pacea.
Locuieşte în Califia, un paradis pentru femei, la adăpost de soarta îngrozitoare care le aşteaptă pe orfanele Noii Americi. Dar siguranţa ei are un preţ: a fost obligată să-l abandoneze pe Caleb, singur şi rănit, la porţile oraşului. Când aude că acesta se află în pericol, încearcă să-l salveze, însă e prinsă şi dusă în Oraşul de Nisip, capitala Noii Americi.

Captivă între zidurile Oraşului, Eve descoperă un secret cumplit despre trecutul ei şi e forţată să se confrunte cu o crudă realitate. Aflând că iubitul ei este în viaţă, ea încearcă să evadeze pentru a fi împreună – însă consecinţele ar putea fi tragice. Şi atunci, trebuie să facă o alegere disperată, altminteri riscă să-l piardă pe Caleb pentru totdeauna.


RECENZIE


            Am citit “Sacrificiul” acum ceva timp, atunci cand a aparut, dar am uitat sa ii fac o recenzie. Mi-a placut la nebunie cartea, a fost destul de buna, dar parca tot mai impresionanta a fost prima. Poate este de vina faptul ca atmosfera a fost intunecata si trista mai tot timpul sau poate faptul ca m-am obisnuit cu povestea si m-a mai captivate ca primul volum, dar cert este ca mi-a placut mai mult “Eve” decat “Sacrificiul”. Nu spun ca nu este o carte buna, este reusita, dar mie personal mi-a placut mai mult prima.
            Volumul doi preia povestea din punctul in care s-a terminat volumul precedent. Eve si Caleb s-au despartit in momentul in care ea a ajuns in Califia, adapostul pentru femei. El era ranit, ea era urmarita de trupele Regelui, oare se vor mai vedea vreodata? Aceasta a fost intrebarea pe care mi-am pus-o pentru cateva luni, pana la aparitia volumului doi.
            “Sacrificiul” incepe prin prezentarea vietii pe care Eve o are in Califia. In acele vremuri, o mancare calda si un adapost deasupra capului sunt mare lucru..dar oare este in siguranta Eve acolo? Situatia se schimba complet atunci cand Eve asculta o conversatie intre doua femei din Califia si decide sa fuga pentru a nu fi folosit pe post de moneda de schimb cu Regele. Situatia este din ce in ce mai intunecata, mai trista si nimic nu pare sa mearga bine sau sa lumineze actiunea din aceasta carte, cel putin in prima jumatate.                     
              Intrebarea care se afla totusi pe buzele tuturor inca din primul volum este..de ce o vrea regale? Mi s-a parut cam absurd sa fie motivul acela cum ca vrea sa fie mama copiilor lui.. Pedofilie much? Dar am spus fie..daca asa isi imagineaza Anna Carey povestea, cine sunt eu sa comentez? Motivul adevarat este ca Regele este in realitate tatal lui Eve. Vestea a fost destul de socanta. Astfel situatia este intoarsa la 180 de grade. De la fugara, potentiala datatoare de bebelusi 24/7, Eve devine printesa, protejata regala, bogata. O noua sansa i se asterne in fata, posibilitatea de a duce o viata perfecta intr-o lume distrusa de molima, dar oare poate fi Eve fericita fara Caleb? Evident ca nu. Intamplator Caleb se afla si el in Oras si acesta este startul intalnirilor secrete dintre cei doi, dar si al planuirii unei revolte, al unei schimbari. Pericolul invaluie fiecare pagina din carte, dar personajele noastre sunt decise sa isi asume riscurile. Cred ca mi-a placut mai mult cea de-a doua jumatate a acestui volum fiindca imi place destul de mult felul in care este conturat personajul Caleb. Finalul te face sa vrei sa arunci cartea, fiindca pur si simplu nu ai habar ce se va intampla in continuare!! Foarte frustranta treaba asta cu asteptatul unei continuari.
            Seria Eve ramane una din preferatele mele si dupa acest volum si sunt mandra de mine sa spun ca am “infectat” jumatate din fetele din clasa cu pasiunea pentru aceste carti. Am imprumutat intai Eve colegei mele de banca si apoi cartea a facut inconjurul clasei. Partea buna este ca tuturor le-a placut extreeeem de mult. Cum ar putea sa nu iti placa totusi.
Daca nu ati citit inca Eve sau daca nu sunteti siguri ca ar trebui sa cititi si volumul doi ar trebui sa ii dati neaparat o sansa. Daca nu v-a placut nici primul volum..incercati altceva :))
Voua v-a placut ? 

Nota: 4.5/5



Niciun comentariu: