08 martie, 2012

Recenzie Ingerul Mecanic - Cassandra Claire

http://www.grupulcorint.ro/magazin/images/detailed/Ingerul-mecanic.jpgDesi am aveam cartea in biblioteca de prin..decembrie anul trecut, mereu gaseam cate o scuza pentru a nu o citi. In principal nu am vrut fiindca era siiigura ca ma lasa in suspans si stiam ca mai dureaza pana apare volumul 2. Cel de-al doilea motiv era lipsa de timp, fiindca era destuul de mare cartea. Zilele trecute m-am apucat de carte si nu imi venea sa ma opresc din citit. Pentru mine, absolut tot ce scrie Cassandra Claire provoaca dependenta.
Sincer va spun ca nu am mai citit o carte atat de buna de foarte mult timp. "Ingerul Mecanic" a fost una dintre acele carti pe care le-ai citit intruna, non stop. Singurul lucru la care ma gandesc acum ca am terminat si aceasta carte este...cum fac rost de volumul doi cu viteza luminii?
Probabil majoritatea sunteti pusi la curent cu povestea centrala a seriei, mai ales ca a tot fost promovata in ultimul timp. Pentru cei care totusi nu o stiu prea bine voi incerca sa fac un rezumat. Tessa Gray ajunge in Londra, chemata de fratele ei Nate, dupa ce matusa sa a murit. Acolo ea este asteptata de Surorile Intunecate, care ii spun ca Nate a trimis-o dupa ea. Tessa se trezeste captiva celor doua femei, obligata sa scoata la lumina un talent, o putere neobisnuita, despre care nu a stiut nimic pana in acel moment. Dupa 6 saptamani in care a stat la ordinele celor doua, Tessa este eliberata de Will ( yummy) si dusa la Institut. Acolo ea face cunostiinta si cu celelalte personaje de baza ale seriei : James ( aka Jem), Charlotte, Jessie, Sophie, Henry si i se aduc la cunostiinta detalii despre existenta unei noi lumi, o lume plina de creaturi de care Tessa auzise pana acum doar in legende si povesti, dar si despre nefilimi, vanatori de umbre.
Tessa, ajutata acum de ceilalti continua cautarea lui Nate..dar oare..ea de Nate ar trebui sa fie ingrijorata sau de propria soarta?
Asaa..acum ca am terminat si cu rezumatul cartii, sa trecem mai departe.
Probabil unul dintre aspectele ce mi-au placut in aceasta carte a fost plasarea in spatiu si timp a actiunii. Pot spune ca dintotdeauna am fost atrasa de epoca victoriana, iar Londra..the best place ever. Mi-a placut la nebunie ideea de prezenta totul intr-un alt timp decat prezentul, de a pune lumea faurita de Cassandra Claire intr-o alta lumina decat cea moderna, intr-o alta epoca. Scriitoarea a realizat intr-un mod realist imaginea Londrei de alta data, facandu-l pe cititor sa se piarda pe stradutele pavate din vechiul oras, printre domnii imbracati in frac si doamnele in rochii lungi si cu manusi.
Suspansul nu a fost nici el absent din ecuatie si actiunea a fost din plin. Va spun eu..e cartea perfecta. Daca te apuci de ea citesti si citesti si te gandesti..inca o pagina si apoi ma opresc, dar te trezesti citind inca 20. Totul este scris intr-o asa maniera incat esti tinut ca in priza de la inceputul cartii pana la final, fara acele parti de care suntem toti satui de plictiseala, parti in care nu se intampla absolut nimic.
Un alt aspect ce mi-a placut a fost faptul ca ajungem sa cunoastem personajele prin actiunile lor, prin reactiile lor si prea putin prin caracterizari directe facute de autoare si de alte personaje, desi..niciodata nu se dezvaluie totul sau prea mult. Intodeauna ai impresia ca nu ti se dezvaluie totul, ca ar mai fi multe despus, chiar si in finalul cartii, final in care esti lasat in suspans.
Personajele sunt complexe din toate punctele de vedere si niciodata nu le prevezi ceea ce vor face, felul in care vor actiona, ceea ce din punctul meu de vedere aduce o alta bila alba. Fecare personaj aduce ceva nou si inedit povestii, cum ar fi calmul lui Jem sau replicile pline de sarcasm si ironii ale lui Will. Orice care are un aparent baiat rau nu? Ei bine in aceasta serie Will primeste rolul de bad boy.
Nici nu stiu ce va pot spune pentru a va convinge sa cititi cartea, daca nu ati facut asta deja. Este in mod clar un must read, o carte pe care ar trebui sa o ai pe rafturile bibliotecii. "Ingerul Mecanic" iti arata ca oamenii nu pot fi doar buni si rai, ci linia este atat de transparenta incat uneori nu poti face diferenta. Te invata nimic nu este ceea ce pare, ca fiecare om ascunde ceva, fiecare gand poate fi cu dus si intors si nici macar adevarul uneori..nu mai este suficient.
O recomand din suflet!

Nota 5/5