16 ianuarie, 2013

Recenzie Chimie Perfecta - Simone Elkeles

BĂIAT RĂU + FATĂ CUMINTE = CHIMIE PERFECTĂ

O poveste provocatoare şi pasională despre ce poţi descoperi când priveşti dincolo de suprafaţa lucrurilor.

La Liceul Fairfield dintr-o suburbie a oraşului Chicago, toată lumea ştie că între elevii veniţi din sudul oraşului şi cei din nord există o reacţie cam sulfuroasă. Aşa încât atunci când Brittany Ellis, şefa majoretelor, şi Alex Fuentes, membru al unei bande de cartier, sunt obligaţi să fie parteneri de laborator la orele de chimie, consecinţele se anunţă explozive. Niciunul dintre cei doi adolescenţi nu este însă pregătit pentru cea mai surprinzătoare dintre toate reacţiile chimice – iubirea.
Pot ei să spargă tiparele şi să înlăture prejudecăţile care ameninţă să-i ţină la distanţă?
Toată lumea ştie că sunt perfectă. Duc o viaţă perfectă.
Am haine perfecte. Până şi familia mea e perfectă.
Şi deşi asta e o minciună sfruntată, m-am dat peste cap ca să păstrez aparenţele că am tot ce-mi doresc pe lume.
Dacă adevărul ar ieşi vreodată la lumină, toată imaginea mea perfectă s-ar duce de râpă…
O carte pentru băieţi răi şi fete cuminţi, pentru băieţi buni şi fete rele, o carte pentru băieţi şi fete, care a cucerit cititorii şi blogosfera!

Traducere din limba engleză de: Carmen Ion
ISBN: 978-973-102-441-7
Nr pagini: 416
Format: 13 x 20 cm
Aparitie: 2012
Pret: 39.90 lei

Recenzie:

Am primit “Chimie Perfecta” in week-end, de ziua mea, si nu am rezistat tentatiei de a ma apuca imediat de ea. A durat totusi vreo doua zile sa o termin de citit din cauza lipsei de timp.  Pentru prima data am citit aceasta  carte cu un an in urma, cred, in engleza pe laptop, ceea ce a fost un mare, mare chin pentru ochii mei. Mi-a placut atunci extreme de tare dar, atunci cand a aparut in Romania, nu stiu din ce cauza nu mi-am precomandat-o. Apoi am tot uitat si m-am trezit ca a aparut volumul doi si eu tot nu il aveam pe primul. Anyway, cineva s-a gandit si la sufletul meu si astfel am reusit si eu sa citesc din nou acest volum minunat.
            Ideea povestii la prima vedere poate nu va avea un impact deosebit de profound in mintea cititorului. Doua personaje de liceu, ambele incadrandu-se in asa zisele tipare ale seriilor young-adult ajung sa se indragosteasca unul de celalalt. Brittany este descrisa ca fiind genul acela de adolescenta populara, bogata, blonda, idealul feminine ar oricarui baiat de liceu, sefa a majoretelor si actuala iubita a capitanului echipei de fotbal. Personajul masculin cu care aceasta se afla intr-o evidenta antiteza se numeste Alex Fuentes, este stereotipul baiatului care se vrea rau, care nu se supune regulilor, fara bani, fara o speranta a unui viitor mai bun, membru al Mafiei locale. Doi oameni din paturi sociale diferite, care nu au un singur lucru in comun, care nu par sa fie compatibili in niciun fel ajung sa se indragosteasca unul de celalalt, intr-o poveste de iubire care reuseste sa treaca dincolo de limitele impuse de societate.
            Aparentele sunt de cele mai multe ori doar iluzii inselatoare si perceptia celorlalti nu ne defineste pe noi ca persoane. Astfel, atat Brittany cat si Alex au mai multe de ascuns in adancul lor, mai mult decat vor si lasa sa se vada. Ea nu este doar o fetita superficiala de liceu, iar el nu este doar un adolescent bataus membru al unei bande, dar oare cat de greu este sa cunosti o persoana cand aceasta iti da peste cap orice conceptie aveai despre ea?
            Desi initial intreaga poveste ti se poate parea un cliseu, va spun sincer ca va va surprinde intr-un mod placut. Mi-e mi-a placut la nebunie totul, de la prima la ultima pagina. Felul in care personajele ajung de la antipatie la iubire, toate intamplarile prin care trec pentru a fi impreuna, toate momentele triste, dar si cele frumoase, se impletesc intr-un roman minunat care va va lasa la ultima pagina cu zambetul pe buze. Astept cu nerabdare sa am destul timp pentru a citi si volumul 2.
            Din paginile acestei minunate carti invatam ca fericirea noastra trebuie pusa mai presus decat gandirea celorlalti si felul in care percep ei societatea ideala. Atunci cand viata iti da sansa sa te implinesti sentimental alaturi de sufletul pereche nu trebuie sa renuntam doar pentru ca-I greu si nu primim totul pe tava. “Chimie Perfecta” ne dezvaluie o poveste de iubire imperfecta, plina de probleme, plina de greutati, dar in care cele doua personaje principale gasesc drumul unul catre celalalt, gasesc o cale perfecta in care sa se iubeasca.