07 august, 2013

Recenzie "Anna si sarutul frantuzesc" de Stephanie Perkins

TraduUneori gasesti o carte care iti place atat de tare incat iti ramane in minte mult timp dupa ce ai terminat-o. “Anna si sarutul frantuzesc” face parte din genul acesta de carti. Nu te socheaza prin actiunea sa, nu te uimeste dincolo de orice nivel, dar iti aduce in inima acea caldura care te lasa cu un zambet pe buze la finalul cartii. Adolescenta, procesul de maturizare, prima dragoste, certurile superficiale, problemele din cadrul familiei, impletirea unei prietenii, sunt elemente care contureaza intr-un stil unic fresca unei vieti.
            Dintotdeauna am fost captivata de genul acesta de carti, de ideea gasirii unei iubiri adolescentine, a unei jumatati care sa te inteleaga dincolo de cuvinte, iar aceasta carte mi-a indeplinit toate dorintele. Felul in care relatiile dintre personaje sunt prezentate, ne trimite pe un drum din ce in ce mai profund in mintea si vietile personajelor care, nu glumesc, chiar par rupte din realitate.
            Inceputul poate parea oarecum banal. Adolescenta tipica, este trimisa de parinti impotriva vointei sale in Franta, Paris mai exact, la SOAP- School of America in Paris- o scoala cu internat. Serios Anna? Serios? Nu vrei chiar asa deloc sa traiesti in Paris? Cuibul lui Cupidon, orasul iubirii, orasul luminilor, unul din cele mai frumoase locuri din lume si tu nu vrei acolo? Din fericire, Anna nu a fost una din acele protagoniste enervante, s-a adaptat relativ repede la noul mod de viata si mi-a lasat fantezia sa continue.
          Cum spuneam mai devreme, relatiile dintre personaje sunt complexe, captivante si efectiv te fac sa crezi ca esti tu la scoala impreuna cu prietenii tau, tu traiesti in Paris. Anna isi face prieteni, se integreaza si il cunoaste pe St Clair, superbul, minunatul, amuzantul St Clair. Mi-a placut la nebunie acest personaj. Aveam momente in care ma gandeam ..oare Stephanie Perkins chiar a conturat intentionat prototipul perfectiunii adolescentine in materie de baieti? Pentru ca, doamne, baiatul asta era perfect. I still have a crush on him! Si am terminat cartea acum cateva luni.
            Relatia dintre Anna si Etienne evolueaza usor, gradat, iar noi, cititorii, avem atat oportunitatea de a patrunde in vietile celor doi, de a-i cunoaste treptat, dar si de a ne lasa fermecati de cadrul actiunii. Strazile mici, acele sali de cinema in care rulau filme vechi m-au facut sa ma indragostesc iremediabil de intreaga poveste. Fiecare detaliu, fiecare descriere, fiecare dialog are rolul de a ne face sa iubim si mai tare intregul scenariu, iar S. Perkins, cu un talent care i-ar face si pe cei mai celebri regizori invidiosi, prin stilul sau natural, da viata unor personaje de care ne despartim cu greu la final.
            “Anna si sarutul frantuzesc” este cartea tineretii, este jurnalul adolescentei, o marturie a tuturor sentimentelor pe care le traim la aceasta varsta. Nu te poti  opri din citit si nici nu vrei. Cartea ti le lipeste de maini si abia accepta sa te lase in pace la final, cand tu nu ti-ai dori sa se termine vreodata. Toate sentimentele pe care ti se transmite te ametesc si te fac sa-ti doresti sa traiesti din nou asa ceva.        “Anna si sarutul frantuzesc” ne arata ca dragostea poate intra in viata noastra oricand, oriunde, ne poate lua nepregatiti, ne poate surprinde cu intensitata sa, dar ne lasa garantia ca nu vom regreta niciodata ca am iubit. Daca nu ati citit inca aceasta carte…citeste-o!! ACUM!

P.s. Nu am mai intalnit un personaj care sa se numeasca Etienne. Imi place tare rau numele.