06 februarie, 2013

Recenzie Zece lucruri pe care le-am facut (si probabil n-ar fi trebuit ) de Sarah Mlynowsky

“Zece lucruri pe care le-am facut si probabil n-ar fi trebuit” a fost o carte ce a facut “senzatie” in clasa mea. De obicei nimeni nu prea se omoara multi cu cititul la liceu, asta se stie deja, dar se pare ca aceasta carte a avut acel ceva ce le-a adus cheful de lectura multora. Eram foarteee nerabdatoare sa ma vad cu aceasta carte in mana asa ca intr-o pauza am convins un coleg sa mearga cu mine pana la posta. Am luat cartea, am adus-o la scoala si in 10 minute a facut ocolul clasei.

“Zece lucruri pe care le-am facut si probabil n-ar fi trebuit” este o carte cu un titlu foarte lung, dar si un subiect pe masura. La prima vedere povestea ar parea banala, cliseica : o fata se muta la prietena ei cea mai buna, iar lucrurile o iau razna. Oare ce ne-ar putea surprinde la o asa carte? Raspunsul este…totul! Inca din primele pagini te vei trezi captivate de povestea lui April, surprind de felul in care Sarah da acea sclipire stilului de a scrie incat nu vrei sa mai lasi cartea din mana, nu vrei sa ajunga la final.

Aceasta carte spune povestea lui April, o adolescenta ai caror parinti au divortat. Dupa ce tatal sau ii da vestea ca se vor muta din oras, April cauta cu disperare o solutie la problema ce ameninta sa ii ruineze viata. Cum si-ar putea lasa in urma prietenii, pe Noah, iubitul sau de doi ani, liceul si tot ceea ce ii este cunoscut si familiar? Ei bine, nu poate, asa ca solutia vine din partea lui Vi! April si Vi isi pacalesc parintii reusind astfel sa stea impreuna, singure in casa lui Vi, pentru un intreg an scolar. Totul poate parea ireal, minunat, dar viata pe cont propriu nu este atat de usoara pe cat pare si viata o va pune pe April in fata unor situatii neasteptate. In aceasta carte intram in culisese unei vieti adolescentine normale. Avem parte de iubire, de tradare, de prieteni care iti ascund ceva in incercarea de a te ajuta, de situatii scapate de sub control, distractie si tot asa. Oamenii nu sunt intotdeauna ceea ce par a fi si te pot surprinde in toate felurile posibile. Uneori acel baiat pe care tu il consideri perfect poate sa iti insele asteptari in aceeasi masura in care tipul misterios si retras poate fi alesul. Adolescenta este varsta la care viata atinge culmile impreviziunii, iar noi trebuie doar sa facem fata necunoscutului. Uneori ceea ce se afla dincolo de culme poate fi placut, alteori nu. Despre asta este volumul lui Sarah, despre adolescenta si toate laturile ei, dar si despre invataturile pe care le tragic de pe urma acestor situatii. In prima zi in care m-am apucat de ea imi amintesc cum mi-a sunat telefonul si parca ma asteptam sa fie Hudson, atat de captivate fusesem de poveste!

“Zece lucruri” este una din acele carti care te fac sa iti imaginezi ca ai putea sa te afli in locul personajului principal, martor la toate intamplarile si nebuniile povestii. Personajele sunt interesante, povestea are destule rasturnari de situatie incat sa te tina in priza asa ca felicitari, daca ai ales sa citesti aceasta carte, ai facut o alegere buna!

NOTA : 5/5

Cumpara : AICI

Citeste un fragment : AICI